Spinatstykker med parmesan

Her kommer lige en hurtig opskrift på lækre spinatstykker med parmesan, som smager fantastisk sammen med en cremet tomatsuppe, kan jeg afsløre. spinat

Du skal bruge til ca. 12 stykker:

250 g frossen spinat

25 g gær

2 ½ dl kærnemælk (+ ekstra til pensling)

½ dl olie

1 tsk. salt

200 g rugmel

75 g fuldkornsdurummel (+ ekstra til at ælte/rulle i)

50 g hvedemel

Revet parmesan til at drysse på toppen

Sådan gør du:

Start med hakke den frosne spinat så fint som muligt og optø spinaten i en si over en skål.

Rør gæren ud i kærnemælken og tilsæt olie og salt. Rør rugmel og fuldkornsdurum i. Ælt hvedemel i. Lad dejen hæve i ca. 20 min.

dej
Den færdige dej.

Pres den sidste væske ud af spinaten og ælt den derefter ind i dejen. Lad igen dejen hæve i ca. 20 min.

Del dejen i ca. 12 stykker og rul dem til aflange boller. Inden stykkerne placeres på en bageplade med bagepapir rulles de i durummel. Lad stykkerne efterhæve i minimum 10 min. Pensl stykkerne med kærnemælk og drys med parmesan. Bag dem i ca. 25-30 min. i en 200 grader varmluft ovn. spina

Skriv en kommentar