Nu har jeg  kun ½  år tilbage af min bacheloruddannelse, hvilket betyder at bachelorprojektet skal afleveres til januar og jeg forhåbentlig dimitterer med bravur derefter (man har vel lov til at håbe?). Dette betyder også, at nemme og smagfulde måltider bliver en nødvendighed i min hverdag igen, når jeg skal klare mig igennem det uden at blive kuglerund eller sulte til døde. En af mine favoritter i det maks-hurtige-og-super-lækre-køkken er disse næsten kriminelt hurtige pizzaer. vegetarpizza

Du skal bruge (til 6 mini-pizzaer):
3 fuldkornspitabrød
ca. ½ glas tomatpesto
ca. ½ bøtte færdig hummus (findes på køl i velassorterede supermarkeder)
50 g frossen hakket spinat
12 cherrytomater
1-2 mozzarellerkugler

Sådan gør du:
Tænd ovnen på 200 grader varmluft og klargør en bradepande med bagepapir.
Tø den frosne spinat op. Flæk pitabrødene på midten, så de udgør to pizzabunde hver. Skær cherrytomaterne over på midten.
Smør tomatpesto ud på hver bund, dernæst fordeles hummus oven på tomatpestoen. Fordel spinaten på alle pizzaerne og riv mozzarellaen i stykker og placer dem på pizzaerne. Læg tomat på pizzabundene og bag dem i c. 8-12 min. til osten er gylden.

Kombinationen af tomatpesto, hummus og spinat lyder måske lidt speciel, men det smager SÅ godt! Forsøg dig gerne med de grøntsager du lige har til rådighed. Prøv dig frem!

Skriv en kommentar